10 Mar 1400
|
12:02
کد خبر: 1361
مدیربرند، مسئولیت اجتماعی و روابط عمومی گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس,، با تاکید بر اینکه با ابلاغیه مدیر عامل هلدینگ، تامین هر کالا و خدماتی که در منطقه ماهشهر ‏و بندر امام برای شرکت‌های پتروشیمی موجود باشد، از خارج منطقه ممنوع است، گفت: برگزاری اولین نمایشگاه توانمندسازی ‏و حمایت از شرکت‌های منطقه بندر ماهشهر و بندر امام در تأمین نیاز‌های عمومی و تخصصی شرکت‌های پتروشیمی ‏ماهشهر باعث بهبود، توسعه و ارتقاء صنایع منطقه و بهبود کسب و کار و معیشت مردم می‌شود. ‏

به گزارش ستاد خبری این رویداد، نشست خبری این نمایشگاه در اولین روز آغاز به کار، با حضور ‏جواد گلی مدیر برند، مسئولیت اجتماعی و روابط عمومی گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس، سید رضا مرویان حسینی مشاور حوزه مسوولیت اجتماعی این گروه، محسن آتش زمزم مدیرعامل شرکت عملیات غیرصنعتی و خدمات صنایع ‏پتروشیمی و جمعی از خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای ماهشهر و بندر امام خمینی (ره) با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در سالن ‏تلاش شهرک بعثت، برگزار شد. ‏این نمایشگاه، حلقه‌ای از زنجیره کسب و کار است/ ۵۵ تفاهم‌نامه با شرکت‌های تولیدی منطقه در این نمایشگاه امضاء می‌شود/ ‏عملکرد ۲۴۰ میلیارد تومانی شورای راهبردی و سهم ۶۰ درصدی گروه پتروشیمی خلیج فارس در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی در بودجه این شورا در سال‌های ۹۸ و ‏‏۹۹
گلی در ابتدای این جلسه، گفت: برگزاری چنین نمایشگاهی در تأمین نیاز‌های عمومی و تخصصی شرکت‌های پتروشیمی ماهشهر ‏باعث بهبود، توسعه و ارتقاء صنایع منطقه و بهبود کسب و کار می‌شود. ‏
وی در پاسخ به سوالی در خصوص برنامه‌های شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی در بندر ‏ماهشهر و استان خوزستان گفت: این شرکت در شش نقطه از ایران مانند استان ایلام و بوشهر برنامه‌هایی در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی ‏دارد، اما نقطه آغاز فعالیت‌های این شرکت در استان خوزستان بوده است. ‏
مرویان هم با ابراز خرسندی از برگزاری این نمایشگاه که به طور تخصصی به حوزه مسئولیت‌های اجتماعی می‌پردازد، گفت: ‏این نمایشگاه با رویکرد توانمندسازی و حمایت از شرکت‌های منطقه در تأمین نیاز‌های عمومی و تخصصی شرکت‌های پتروشیمی ‏ماهشهر و حمایت از صنایع داخل و منطقه است که کاری ارزشمند و قابل تقدیر است و با حمایت از آن می‌توان به توسعه اشتغال، ‏تقویت اقتصاد منطقه و ارتقای آن امید داشت. ‏
مشاور مسئولیت‌های اجتماعی هلدینگ خلیج فارس از این نمایشگاه به عنوان اتفاقی رویدادنگر که کمیت شرکت‌هایی که ‏در آن حضور دارند مهم است، یاد کرد. ‏
وی ادامه داد: پیش از برگزاری نمایشگاه به تعامل با شرکت‌های خدماتی و تولیدی منطقه پرداخته تا بتوانیم نقطه عرضه و تقاضا ‏را پیدا کنیم. ۴۰۰ واحد تولیدی و خدماتی در بررسی‌های اولیه این رویداد در لیست حضور داشتند که با آن‌ها جلساتی برگزار ‏کردیم. دویست مورد از این تعداد مورد بازدید قرار گرفتند و در نهایت ۱۲۰ شرکت در نمایشگاه حاضر شدند. ‏
مرویان با اشاره به تفاهم‌نامه‌هایی که در سه روز برگزاری این نمایشگاه منعقد خواهد شد، گفت: شرکت صنایع پتروشیمی خلیج ‏فارس، ۵۵ تفاهم‌نامه با شرکت‌های خدماتی و تولیدی امضا می‌کند. ‏
مشاور مسئولیت‌های اجتماعی گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس، تاکید کرد از سه سال پیش تاکنون، مطالعه و برنامه‌ریزی‌های ‏لازم برای مسیری که در آن تعامل و رفع نیاز‌ها انجام می‌شود، آغاز شده است. ‏
وی با اشاره به حضور شورای راهبردی در کنار کمیته مسئولیت‌های اجتماعی گفت: در سال گذشته، پنج پروژه در حوزه آموزش ‏و پرورش، خانواده، درمان، ورزش و اشتغال در منطقه به مرحله اجرا در آمده است. ‏
مرویان تصریح کرد: کارآفرینان در حوزه تولید باید با کیفیت و همچنین قیمت‌های رقابتی مناسب، به نقطه‌ای برسند که مدیران ‏عامل شرکت‌ها خود برای تأمین نیاز‌های خود به این تولیدکنندگان مراجعه کنند و نیاز‌های شرکت‌های پتروشیمی به این ترتیب از ‏این شرکت‌های داخلی تأمین شود. ‏
جواد گلی نیز در بخش دیگری از این نشست خبری، با اشاره به استعداد‌های زیادی که در منطقه وجود دارد، گفت تمرکزگرایی در ‏ایجاد اشتغال برای استعداد‌ها در صنعت باید برداشته شده و بخشی از استعداد‌ها باید در کارگاه‌ها و صنایع کوچک محلی، خدماتی ‏که تأمین کننده نیاز‌های پتروشیبمی هستند به کار گرفته شوند. ‏
وی همچنین با اشاره به تأمین نیاز‌های منطقه، اظهار داشت: تا جایی که امکان تأمین این نیاز‌ها در منطقه وجود دارد، برطرف ‏کردن آن از خارج منطقه و نقاط دیگر کشور ممنوع است. ‏
مدیرعامل شرکت عملیات غیرصنعتی و صنایع پتروشیمی ماهشهر هم در ادامه به تشریح عملکرد شورای راهبردی و این شرکت ‏در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی در سال‌های ۹۸ و ۹۹ پرداخت و اظهار داشت: با شیوع ویروس کرونا و کار‌هایی که برای مهار ‏این پاندومی در منطقه لازم بود، در اسفند ۹۸، ۳۰ میلیارد تومان و در سال ۹۹، ۵۰ میلیارد تومان هزینه شد. همچنین در سال ۹۸، ‏‏۳۵ میلیارد و در سال۹۹، ۷۰ میلیارد تومان برای تعامل با شهرستان هزینه شده است. ‏
محسن آتش زمزم با اشاره به سیل سال ۹۹ در خوزستان، از هزینه ده میلیاردی این شرکت و شورای راهبردی برای کمک به ‏سیل‌زدگان و همچنین بازسازی مناطق سیل‌زده خبر داد و گفت: در سال ۹۸ همچنین یک میلیارد و چهارصد میلیون تومان برای بن کتاب دانش‌اموزان و همچنین ۶ ‏میلیارد تومان برای خرید هشت هزار تبلت و اهدا به دانش‌آموزان کم بضاعت هزینه شده است و به طور کلی ۲۴۰ میلیارد تومان ‏هزینه مسئولیت‌های اجتماعی شورای راهبردی در سال ۹۸ و ۹۹ بوده است. ‏
مدیر برند، مسئولیت اجتماعی و روابط عمومی گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس، با اشاره به اینکه تداخلی بین ماموریت‌ها ‏واقدامات شورای راهبردی و کمیته مسئولیت‌های اجتماعی گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس وجود ندارد، اظهار داشت: ‏مأموریت شورای راهبردی درانجام پروژه‌های زیربنایی، عمرانی و بحران‌هایی مانند سیل و زلزله و توسعه فضای سبز شهری و ‏راه سازی است، اما کمیته مسئولیت‌های اجتماعی گروه، بر توسعه کار‌هایی مانند ورزش همگانی، بهبود شرایط خانواده ‏، توسعه مراکز درمانی و توانمندسازی تمرکز کرده است و البته تأمین ۶۰ درصد از هزینه‌های شورای راهبردی بر عهده شرکت‌های تابعه گروه صنایع ‏پتروشیمی خلیج فارس است. ‏
مرویان نیز در همین رابطه گفت: شورای راهبردی در حوزه سخت افزاری طرح‌های بلندمدت و میان مدت، فعالیت می‌کند ‏اما تمرکز مسئولیت‌های اجتماعی بر برنامه‌های خدماتی و کوتاه مدت است. ‏
مدیر برند، مسئولیت اجتماعی و روابط عمومی گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس، ادامه داد: بانک‌های کشور نقش مهمی در تأمین مالی پروژه‌های گروه دارند و در حوزه توانمندسازی ‏مشاغل نیز همکاری شرکت‌های تابعه گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس در ماهشهر به عنوان خریدار و سرپرستی‌های استانی ‏این بانک‌ها به عنوان تأمین کنندگان مالی، می‌تواند موجب اتفاقات مبارکی شود.

انتهای پیام/

غیر قابل انتشار:۰
|
در انتظار بررسی:۰
|
انتشار یافته:۰
ارسال نظرات
شگویا
ساعت : ۱۲:۳۰
تاریخ : ۱۴۰۲/۰۳/۱۷
-
۱.۸۱